Euskadiko Brasilerako ordezkariak Brian eta Amaia botoak zenbatzen, Jose Ignacio eta JoseManuren artean / Los representantes de Euskadi para Brasil, Braian y Amaia, contando los votos entre Jose Ignacio y JoseManu
Euskadiko Ikastetxe Jasangarrietako Gazteen 1. Konferentzia, Busturian dagoen Dorre Madariagan, Euskadiko Biodibertsitate Zentroko Areto Nagusian ospatu da, 2010ko apirilaren 20an. | La 1ª Conferencia de Jóvenes de las Escuelas Sostenibles de Euskadi, se celebró en el Salón de Actos del Centro de |
Txalapartaren taupadek partehartzaileak lanerako deia egin zuten, Eskolako Konferentzia egina zuten 12 “Ikastetxe Jasangarrien” 4 neska-mutil. | El ritmo de la txalaparta hizo de llamada al trabajo a los participantes, 4 chicos y chicas de las 12 “Escuelas Sostenibles” que habían realizado Conferencias Escolares. |
Brasileko Hezkuntza eta Ingurumen Ministerioek nazioarteko gonbidapena luzatu zuten ekainean prestatuko duten Gazteen Nazioarteko Konferentzia: Zain dezagun planeta, delako honetara partehartzera. | Se presentó el origen de esta iniciativa, una invitación internacional de los Ministerios de Educación y Medio Ambiente de Brasil a |
Brasilek, gainetik agertzen diren herrialdeetako bat, bere aurreko urteetako esperientziaz baliatuz- non 6 milioi ikasleen lana elkartu zuen- jasangarritasunerako hezkuntzarako ekimen hau bultzatzen du. | Brasil, uno de los países más emergentes, toma esta iniciativa de educación para la sostenibilidad en base a su experiencia de años anteriores en las que logró aglutinar el trabajo de 6 millones de chicos y chicas. |
Ikus-entzunezko batek klima aldaketaren problematika gogoratzen du, ikuspegi ezberdinetatik: ura, airea, lurra eta energia, giza dimentsioa batuz. Honek lan-taldeetako lanean lagunduko du. | Un audiovisual recuerda la problemática del cambio climático, desde las perspectivas del agua, el aire, la tierra y la energía y la dimensión social. Esto ayudará al posterior trabajo en grupos. |
Neska-mutilek, beraien zentroetan Ikastetxeko Konferentzietan ardurak adostu eta gero, orain “Euskadiko Ikastetxe Jasangarrietako Gazteen Arduren Gutuna” egiten saiatzen dira. | Tras acordar sus responsabilidades en las Conferencias Escolares, el alumnado trata de elaborar |
Horretarako, lau taldetan banatzen dira, gai ezberdinetara erantzuteko eta hiru ardura proposatzen dituzte eta ardura horiek garatzeko dagozkien ekimenak. | Para ello, se dividen en cuatro grupos, atendiendo a los diferentes temas y acuerdan y proponen tres responsabilidades con sus correspondientes acciones para desarrollarlas. |
Taldeen lana intentsua da, beraien Ikastetxeko Konferentzietan ikasitakoa martxan jartzen dute. Ideia asko daukate, ekarpenak egiteko eta proposamenak egiteko gogoa ere bai. | El trabajo de los grupos es intenso, ponen en marcha lo aprendido en sus Conferencias Escolares. Tienen muchas ideas, ganas de aportar y hacer propuestas. |
Azkenik, lan talde bakoitzak bi ordezkari hautatzen ditu egindako lana, akordioak lortzeko zailtasunak, oztopoak gainditzea eta arduren proposamena Osoko Bilkuran aurkezteko. | El grupo escoge dos representantes que contarán en el Plenario el trabajo realizado, las dificultades para conseguir acuerdos, la superación de obstáculos y la propuesta de responsabilidades. |
Osoko Bilkuran, talde bakoitzaren ordezkariek bere lanaren berri ematen dute eta bere gaiari dagozkien arduren proposamena aurkezten dute. | Ya en el Plenario, los representantes de cada uno de los grupos da cuenta de su trabajo y presenta su propuesta de las tres responsabilidades correspondientes a su temática. |
Lan-taldeen lana oso emankorra izan da, akordioen hartzea erraza eta proposamenak anitzak dira, beste problematikekin nahastatzen eta zabaltzen. | El trabajo en los grupos ha sido fructífero, la toma de acuerdos ha sido sencilla y las propuestas son diversas, abarcando y mezclándose con otras temáticas. |
Bilkura Osoak interes gehien sortzen dituzten arduren proposamenak botatzen dituzte, aurrera eramateko prest daudenak. Brasilera joango diren ordezkariek kontaketa egiten dute. | El Plenario vota las propuestas de responsabilidad que más interés tiene y que están dispuestos y dispuestas a llevar a cabo. Los representantes que van Brasil hacen el recuento. |
Ondorioz, lau ardura ateratzen dira, problematikako bana. Bukaeran, haien artean proposamen batzuk teilakatzen direlako egokitze bat egin behar izan dute ordezkariek. | Resultan, de esta manera, cuatro responsabilidades, una por temática. Al final se requiere un ajuste, que se realiza entre los portavoces, por solaparse alguna propuesta. |
Brasilera joango diren ordezkariek, Juesus Obreroko (Gasteiz) Amayak eta Brian-ek, adostutako ardurak irakurtzen duten Bilkura Osoan. | Los representantes que van a Brasil, Amaya y Brian de Jesús Obrero (Vitoria) dan lectura a las responsabilidades acordadas en el Plenario. |
Otorduak eta Euskadiko Biodibertsitate Zentrora bisitak atsadenaldia osatzen dute. | El luch y la visita al Centro de la Biodiversidad de Euskadi, cubre el tiempo de descanso. |
Arratsaldean, aste honetan Sukarrietako Eskola Saiakuntzarako Zentroan (SESZ-CEEP) –ingurumen hezkuntzan aitzindaria Euskadin- dauden neska-mutilak hurbiltzen dira Dorre Madariagara. | Por la tarde llegan los chicos y chicas que esta semana están en el Centro de Experimentación Escolar de Pedernales-Sukarrieta (SESZ-CEEP), pionero en educación ambiental en Euskadi. |
Bilkura Osoko berri bat osatzen da, 150 bat neska-mutilekin eta “Euskadiko Ikastetxe Jasangarrietako Gazteen Arduren Gutuna” konpartituko dute. | Se forma un nuevo plenario de unos 150 chicos y chicas que compartirán el momento de la lectura de |
Brasileko Nazioarteko Konferentziara joango diren ordezkariek “Euskadiko Ikastetxe Jasangarrietako Gazteen Arduren Gutuna” zinezko irakurketa egiten dute eta txaloak jasotzen dituzte. | Los representantes que irán a Brasil dan lectura solemne a |
Jardunaldiaren balantzea egiteko orduan zera planteatzen da: ebaluazioa egitea eta emanaldiak sortu dituen CO2 isurketen konpentsazioa egitea. | Llegada la hora de hacer balance se plantea una evaluación y la compensación de emisiones de CO2 que ha producido la realización del evento. |
Momentu honetan, SESZ-CEEP-ko neska-mutilek bertako zuhaitzen landaretxoekin agertzen dira. Zuhaitz hauel Konferentziak sortu duen CO2 isurketak konpentsatuko ditu. | En este momento, los chicos y chicas del SESZ-CEEP aparecen con plantones de árboles autóctonos. Estos árboles contribuirán a la compensación de las emisiones de CO2. |
Landaretxoak Konferentziara joan diren ikastetxeen artean banatzen dira, hauek beraien ikastetxean edo udalerrian landatzeko konpromisoa hartzen dute. | Los plantones son repartidos entre los centros que asisten a |
Laburpen gisa ikus-entzunezko bat erabiliz Konferentziari amaiera ematen zaio. Ebaluazioa Interneten bidez (e-mintegi:IRAES 21 Ikasleak) egindo da. | Un audiovisual de resumen de la jornada pone el punto final a La evaluación se realizará a través de la plataforma habilitada en Internet (e-mintegi: IRAES 21 Ikasleak) |
Jardunaldi osoko giro atsegina agurrean ere nabaria da. Haur eta Gazteen Nazioarteko Konferentzia Brasil 2010: Vamos cuidar do planeta delakoan ikusiko gara. | El buen ambiente que ha presidido la jornada queda reflejado también en la despedida. Nos vemos en Brasil 2010-Conferencia Internacional Infanto-Juvenil: Cuidemos el Planeta. |
Continuará...
No hay comentarios:
Publicar un comentario